Image

Utenos Aukštakalnio progimnazija

  • Paskutinis atnaujinimas: 2025 11 06, 20:25:57

Aukštakalnio progimnazijos mokytojai – stažuotėje Šveicarijoje

2025 m. spalio 19–25 dienomis Aukštakalnio progimnazijos direktorė Jolita Kaziliūnė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jūratė Černiauskienė, mokytoja Vaida Vaitiekėnienė dalyvavo TŪM kvalifikacijos tobulinimo programos „Vietos kultūros identiteto įtraukimas į mokyklos ugdymo turinio kūrimą“ II-ajame modulyje – stažuotėje Šveicarijoje. Stažuotės tikslas – plėsti pedagogų kompetencijas kultūrinio ugdymo srityje, ieškoti įkvepiančių pavyzdžių, kaip vietos kultūros paveldas gali tapti neatsiejama ugdymo proceso dalimi.

Vizito metu susipažinta su Šveicarijos švietimo sistema bei kultūrinio identiteto integravimo į ugdymą patirtimi.

Ypatingą įspūdį paliko apsilankymas Museo Castello San Materno Asconoje, kur pristatyta menininkės Marianos Veriovkinos kūryba ir jos indėlis į vietos kultūros paveldo puoselėjimą. Aplankytas namas, kuriame gyveno menininkė, bei jos amžino poilsio vieta.

Reikšminga stažuotės dalis – vizitas į Emmetten mokyklą, kurio metu su kolegomis iš Šveicarijos buvo diskutuojama apie kultūrinio ugdymo organizavimą, iššūkius ir sėkmės istorijas. Kelionės maršrutas leido pamatyti svarbius istorinius ir kultūrinius objektus – Liucernos ir Askonos miestai, Austrijos nacionalinė biblioteka, menininko Hundertwasser projektuotas namas bei Vienos senamiestis.

Ši kelionė suteikė dalyviams ne tik naujų profesinių žinių, bet ir vertingos asmeninės patirties. Stažuotės dalyviai įsitikino, kaip Šveicarijos švietimo sistema grindžiama pasitikėjimu mokytoju, bendruomeniškumu ir vietos tapatybės stiprinimu. Stažuotės metu pedagogai reflektavo tarpusavyje, dalijosi įžvalga, kad vietos identitetas – tai ne tik praeities paveldas, bet gyvas, nuolat kuriamas bendruomenės procesas. Šveicarijos patirtis įkvėpė labiau pasitikėti mokytojo kūrybiškumu, plėtoti tarpdisciplininius projektus ir glaudesnį bendradarbiavimą su kultūros įstaigomis.

Patirtis Šveicarijoje tapo įkvepiančiu profesinio augimo šaltiniu, sustiprino Utenos rajono pedagogų tarpusavio bendrystę.