2022 m. gruodžio 7–10 d. 8f ir 8b klasių mokiniai išvyko į „ilgą pamoką“. Pamoka prasidėjo Vroclave. Tai Lenkijos Venecija pramintas miestas, kuriame slepiasi apie 400 Vroclavo nykštukų. Ne tik nykštukus ir tiltus skaičiavome, čia susipažinome su miesto istorija ir nuostabiu vakariniu senamiesčiu. Kitą dieną pamoka tęsėsi viename gražiausių Vokietijos miestų Dresdene, kuriame pasivaikščiojome Briulio terasa, vadinama „Europos balkonu“, nuo kurio atsivėrė nuostabus Elbės vaizdas, renesansiniai Karališkieji rūmai, vienas pagrindinių miesto simbolių – Saksonijos valstybinis teatras. Lankėme Senųjų meistrų paveikslų galeriją. Tarp muziejaus eksponatų vieni iš pačių žymiausių paveikslų meno istorijoje: Rafaelio „Siksto madona“ ir Džordžonės „Mieganti Venera“.
Buvom sužavėti „Žaliaisiais skliautais“. Tai vienas seniausių muziejų Europoje, kurį 1723 metais įkūrė Saksonijos kurfiurstas, Lenkijos karalius ir Lietuvos didysis kunigaikštis Augustas II Stiprusis. Ši įstaiga – vienas iš 12 muziejų, sudarančių garsiąją Dresdeno valstybinę meno kolekciją – turi tiek istorines, tiek naujesnes ekspozicijas. Pietavome Viduramžių mugėje. Skrandžius lepinome vokiškomis dešrelėmis ir Kalėdiniu Dresdeno pyragu, o vakarą leidome Kalėdinėje mugėje.
Ilgosios pamokos pabaigai – įdomiausiomis reljefo formomis žavinti „Saksonijos Šveicarija“. Apsilankėme Kioningšteino pilyje-tvirtovėje. Nuo jos gynybinės sienos atsiveria vaizdas į nacionalinį parką „Saksonijos Šveicariją“. Stebėjome kvapą gniaužiančią panoramą. Tai regionas, išsidėstęs ties Elbės slėniu vaizdingoje rytų Vokietijos dalyje. Čia daugiau nei 1000 viršūnių. Kvapą gniaužė prieš akis atsiveriantys vaizdai. Visa Saksonijos Šveicarija – viena didelė panoramos aikštelė, nuo kurios ir mes turėjome galimybę stebėti senąsias pilis, įspūdingus tiltus, arkas, uolienas, gilius tarpeklius, skardžius... Ilgos pamokos nuovargį nuplovėme Bad Schandau terminiuose baseinuose.
Kelionės metu mokėmės ne tik istorijos, geografijos ir dailės, bet ir komandinio darbo, dėmesio kitam, kantrybės, ištvermės, empatijos, prisitaikymo prie įvairių situacijų, klausymo ir girdėjimo, susikalbėjimo, emocijų valdymo ir t.t. Tai neįkainuojama patirtis. Puikūs vaizdai ir kraštovaizdžiai įkvėpė reikšmingiausius Romantizmo epochos tapytojus, tikime, kad įkvėps ir mus! Nes kelionės metu gavome užduotis, kurias atlikę, turėsime pristatyti jau grįžę į mokyklą.